Handelsbetingelser

Sidst opdateret den 8. februar 2024

Passio ApS
CVR-nr: 44450240 
Kocksvej 13, 1. 16, 3600 Frederikssund 
info@passio.dk
+45 88619797

1. Betaling
Passio modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Apple Pay, Google Pay og Mobilepay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke.  

2. Levering 
Den normale leveringstid er 1-3 dage i Danmark med GLS og 2-4 dage med DAO (der kan være forlænget leveringstid i travle perioder, som jul, Black Friday og andre perioder)

Pakker der leveres i Danmark sendes med GLS eller DAO. Pakker til andre lande (udover Danmark) leveres med GLS. Passio levere til Danmark, Sverige og Tyskland.
Fragtpriser i Danmark:
GLS 69 kr. til privat, eller 49 kr. for pakkeshop. 
DAO 49 kr. til privat, eller 39 kr. for pakkeshop.

DAO leverer kun om natten, og ringer ikke på din dør ved levering af din pakke. 
Din pakke vil derfor blive lagt på din hoveddør (dette gælder også hvis man bor i en lejlighed).

Ved køb for over 599 kr. er fragten gratis på både GLS og DAO ved bestilling til pakkeshop. 

Se fragtpriser for udlandet på dette LINK

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. 

OBS. Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt fragtvirksomhedens kundeservice.

3. Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret eller pengene retur, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Passio ApS vil dække returneringsomkostningerne i forbindelse med reklamationen.

Der skal gøres opmærksom på, at hvis du ikke er berettiget til en reklamation, så kan det have omkostninger for dig. Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skriv til os gennem vores mail: info@passio.dk
 
Så snart vi har modtaget din reklamation, så behandler vi den med det samme. Du vil modtage en returlabel fra os, så snart sagen er behandlet.
 
Husk at varen skal altid afsendes i forsvarlig emballage – og du/I er ansvarlig omkring forsendelsen af varen, hvor vi ikke acceptere varen er beskadiget under fragten.

4. Fortrydelsesret
Der gives 30 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag; 
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 dage efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. 

Meddelelsen skal gives pr. mail på: info@passio.dk
I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde en returseddel. Du vil modtage en returseddel på mail, efter Passio har accepteret betingelserne, der giver ”kunden” muligheden for at benytte fortrydelsesretten.
 
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Varer, hvor produktet har været i brug.
- Varer, som er beskadiget ved transport på vej til lageret med skyld hos afsender (køber), hvor varen/varerne ikke har været forsvarligt pakket ind.
- Varer, hvor der er brugstegn på, som f.eks. riser eller lign.
- Varer der ikke fremstår nye.
- Varer, som har været udsat for røg, mad, væske eller skader.
 
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen. 

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, ekskl. leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

5. Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Passio. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret. Du kan læse mere om vores persondatapolitik her

6. Klagemuligheder
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mailadresse: info@passio.dk