Retur og reklamation

Sidst opdateret den 8. februar 2024

Returnering

 
Er du utilfreds med det du har købt – var det måske ikke helt det du havde forventet, eller vil du bare gerne returnere dine varer, så har du mulighed for at returnere dit køb op til 30 dage, efter du har modtaget dine varer. I forbindelse med returneringen, står du selv for fragtomkostningen, hvor du vil blive fratrukket af 49,- kr. fra dit tilgodehavende.
 
Alt du skal gøre er at skrive en mail til os på: info@passio.dk, hvor du tydeligt skriver, at du ønsker at gøre brug af returretten. Hvis din returnering accepteres, sender vi dig en returforsendelsesformular samt instruktioner om, hvordan du skal sende din pakke. Det er et krav, at du kan fremvise en kvittering eller faktura, før vi kan starte returprocessen.
Varer, der sendes tilbage til os uden først at have anmodet om returnering, vil ikke blive accepteret.

Når vi har accepteret din anmodning om returnering, så vil dit returbeløb tilbagebetales med samme betalingsmiddel, som du betalte for varerne. Som udgangspunkt bliver pengene sat ind på din konto indenfor 5 bankdage, men i andre tilfælde kan det tage længere tid afhængig af din bank. Når vi har sat pengene til overførsel, vil du modtage en bekræftelsesmail fra os.
Hvis der er gået mere end 7 bankdage siden vi har godkendt din returnering, hvor du ikke har modtaget din refusion, bedes du kontakte os på info@passio.dk
 
Vi udsteder ikke refusionen, hvis
- Din ordre ankommer ikke på grund af faktorer inden for din kontrol (f.eks. angive den forkerte leveringsadresse).
- Din ordre ikke ankommer senest 14 dage efter, at du har udnyttet din fortrydelsesret. Ved returnering er du selv ansvarlig for, at varen er forsvarligt emballeret. 
 
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Varer, hvor produktet har været i brug.
- Varer, som er beskadiget ved transport på vej til lageret med skyld hos afsender (køber), hvor varen/varerne ikke har været forsvarligt pakket ind.
- Varer, hvor der er brugstegn på, som f.eks. riser eller lign.
- Varer der ikke fremstår nye.
- Varer, som har været udsat for røg, mad, væske eller skader.
 
Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
 
Du kan selv arrangere fragten til vores lager – vi, Passio ApS, står ikke ansvarlig for returvarer:
- Der er mistet på vej til lageret.
- Der er beskadiget under transport til lageret med skyld hos transportvirksomheden.
- Hvor der mangler en eller flere dele/partier/antal.
 
Husk at det er vigtigt, at du sender os en mail omkring, at du selv vil stå for returneringen. Vi modtager ikke returvarer før vi har godkendt det. 
 
Returvarer skal sendes til denne adresse:
 
Passio ApS
Kocksvej 13, 1. 16
3600 Frederikssund
Danmark
 
Du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet til vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt med efterkrav.
Vi tager ikke imod returvarer der sendes til pakkeshops, eller andre steder.
 
VÆR SÆRLIG OPMÆRSOM PÅ
Bemærk venligst, at returnering er forbundet med dine egne omkostninger og ansvar. Produktet skal være i samme stand som ved modtagelsen, inklusive emballage, varens stand og dets indhold.
 

Reklamation

 

Som forbruger/køber hos vores online webshop, så kan du reklamere op til 24 måneder, efter du har modtaget dine varer. Har du modtaget noget, hvor der er fejl på materiale, så er du berettiget til reklamation. Reklamationen gælder ikke, hvis der er synlige slitage på varen, da det betegnes som slid under forbrug.
 
Husk at reklamere i ”rimelig tid”, da du ellers kan risikere, at du ikke er berettiget til en reklamation. Undersøg venligst din ordre ved modtagelse og kontakt os straks, hvis varen er defekt, beskadiget, eller hvis du modtager den forkerte varer, så kontakt os med det samme på mail: info@passio.dk
 
Hvis din anmodning om reklamation er accepteret, så vil du vil efter modtage en mail om instruktioner om, hvordan du skal reklamere for din varer. Vi vil stå for returneringsomkostningerne.
Husk at varen skal altid afsendes i forsvarlig emballage – og du er ansvarlig omkring forsendelsen af varen, hvor vi ikke acceptere varen er beskadiget under fragten.